Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-11, 18:43   #16
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 19 karbohydrater og 1072 kalorier

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

Jeg lage blomkålmos en dag, det gikk greitt.. Klarer grønn salat, men det smaker ikke godt... Sist gang jeg gikk på ketolyse hadde jeg kjemperesultat uten grønnsaker...

Men spiser egentlig det samme hver dag, har ikke alltid lefser da, men har med meg kjøttdeig eller karbonader på jobb

Kan jeg foreslå noe for å gjøre salaten bedre? Bland i skinke/grillet kylling/reker (det du liker) og små ostebiter, vanlig hvitost eller feks fetaost. Bland 50/50 majones/cf, en liten sprut ketchup uten sukker (3-4 gram bare) og litt sitronsaft. Jeg har i litt flytende natreen for å balansere smaken av sitronsaften og fettet i majonesen- men det er ikke nødvendig. Bland salaten med dressingen - NÅ synes jeg også salat er godt!
Alternativt om du ikke er majonestypen, bruk en mild og god olje du liker, ha over litt vineddik ( jeg bruker hvitvinseddik, du kan bruke balsamico for mer smak, eller eplecidereddik da blir den frisk), litt sitronsaft, maldonsalt eller annen smuldresalt og pepper. Dette blir kjempegodt! Ren salat er boring - men med litt piffing - får jeg nå også i meg salat. Jeg har LITT grønt og masse proteiner som fyll
Spiste lite salat på GR fordi jeg synes det var kjedelig - nå har jeg jo lov å lage en mager salat og piffe med majonesdressing og elsker det!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat