Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-11, 13:45   #98
Annne
Medlem

Medlem siden: Feb 2011
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Rømmegrøten var god den! Lenge siden jeg har spist vanlig rømmegrøt, men synes ikke den smakte noe særlig annerledes enn hva jeg husker.. Kanskje litt skarpere rømmesmak, men det kan man jo avhjelpe ved å bruke litt mer fløte. Jeg brukte litt sukrin sammen med kanel og smør på toppen, og merket ingen rar bismak. Positiv overraskelse..

Men skal si det er mektige saker!! Jeg lagde grøt av en boks seterrømme, og spiste halve porsjonen. Da jeg øste den oppi skåla så det veldig lite ut, men skal si jeg ble god og mett!! Resten står i kjøleskapet nå, og jeg tror jeg skal ta det som en heidundrende frokost i morgen.. Jeg fant oppskriften på lenabeatrice.net, og hun har igjen funnet den her inne

I dag har jeg gitt blod, og ble nærmest tvunget til å spise vestlandslefse:
-Har du spist i dag?
-Ja, spiste frokost..
-For lenge siden?
-Njaa, kl. 07.30?
-Du skal ikke ha en Vestlandslefse da?
-Neitakk, det går fint.
-Det hjelper på blodsukkeret ditt. Vi anbefaler at du får i deg noe sukker før givingen..
-Vel, MÅ jeg spise sukker?
-Ja, du bør det når det er så lenge siden du har spist.

Jeg har for vane å gjøre som sykepleiere sier jeg, så jeg spiste nå den derre lefsa de ga meg.. 16 karber rett inn. Men jaja.. Jeg besvimte iallefall ikke, og føler meg pigg og fresh selv med en halvliter mindre blod i kroppen..

På vei fra sykehuset stakk jeg innom apoteket og kjøpte ketosticks, til den nette sum av 54,50 for 50 sticks. Det var da en helt overkommelig pris!

Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat