Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-11, 19:34   #196
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Tror ikke det har vært snakk om å nekte barn karbohydrater. Synes den var litt morsom. Jeg er ikke uenig med deg, Charlott. Det er ikke derfor jeg quoter deg, men jeg ser at noen ganger blir språket litt vel dramatisk.

Tror egentlig vi er stort sett enige, og jeg tror ikke mange her inne på et lavkarboforum hvor vi er bevisste på mat og helse, sender ungene avgårde til barnehage og skole med boller, sjokolade, saft og kjeks i matpakka.

Det var vel egentlig det jeg ville frem til med min kommentar lengre opp, men ser at jeg formulerte meg litt klumsete. Disse diskusjonene som omhandler barn og kosthold blir ofte så opphetede at det kan se ut som at det er to fronter som står mot hverandre, men som i bunn og grunn er relativt enige.

Men det jeg også har savnet i disse diskusjonene er det samme som Vibeke påpeker, henvisninger til dokumentasjon som faktisk omhandler små barn. Hvordan man enn vrir og vender på det så er ikke barn små voksne, og studier på voksne kan ikke automatisk overføres til barn. Nå skal det være sagt at jeg hverken har lest Taubes eller Ulvenberg (var det det han het?) eller sett noen av disse foredragene. Det står forøvrig på to do listen min en dag jeg orker, og jeg er veldig glad for at noen tar seg bryet med å samle disse i en tråd så blir den "dørstokkmila" lettere Men jeg har lest en del annen lavkarbolitteratur og så vidt jeg vet er det bare Fedon Lindberg som har tatt seg bryet med å si noe som helst spesifikt om barn og lavkarbo.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat