Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-11, 14:52   #11
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Vegetarianer- går dette?

Opprinnelig lagt inn av alpro, her.

Oi! Tusen takk for så mange svar folkens!
Jeg spiser egg ja, men lite meieriprodukter, både fordi jeg ikke tåler det så bra, og pga. det etiske. Det er jo dessuten animalsk løpe i de fleste oster. Så jeg spiser mest vegansk, men spiser et par økologiske egg om dagen Kunne ønske det fantes Cottage Cheese fri for animalsk løpe. Det skal jeg søren meg sende Tine en mail om!

Jeg tenkte ikke å spise ketogent. Er normalvektig, og ønsker å få et sunnere kosthold, og om mulig gå ned 4-5 kg. Viktigst for meg er at kroppen har det bra, for etter overspising i mange, mange år fikk den til slutt nok. Jeg har lest en Fedon-bok ('Naturlig slank' het den vel?), men blir litt paff og fortvilet over hvor mye av maten som man burde spise, ikke passer for meg å spise. Har prøvd å google meg fram til vegansk lavkarbo på engelsk, men synes det er litt vrient å lese + at matvarene ikke nødvendigvis er de samme (veldig dårlig utvalg i vegansk mat her synes jeg).

Om det er en veganer/vegetarianer her inne, hadde jeg satt stooor pris på litt tips! Gjerne om bra bøker også.

Cottage cheese går an å lage selv. Men det er jo fortsatt melk, så dersom du ikke tåler det så godt, så tåler du nok ikke CC så godt heller.

Hjemmelaget CC:
Varm opp 1 liter H-melk. Tilsett 1-2 ss eddik (sånn at det skiller seg). Sil melkemassen i et kjøkkenhåndkle. Da får du små "ostebiter". Man kan presse dette i kjøkkenhåndkledet mellom to tallerkener med noe vekt oppå (bøker for eksempel). Da får man en ost som kan stekes og brukes i gryter f.eks.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat