SELVFØLGELIG er jeg med i "Ren-mat klubben" !!
Jeg er overbevist om at den beste måten å leve lavkarbo på er å holde seg borte fra lavkarbo produkter, - sukkerfrie produkter og andre typer ferdigmat.
Det krever noe av oss. Man må lære å lage mat !! Men det tar ikke så mye lenger tid å lage maten fra grunnen av, slik mange tror. Jamie Oliver hadde et program hvor han tok for seg forskjellige ferdigretter (frossenpizza, gryterett, pastarett, kake). Han beviste at han kunne lage hver eneste rett fra bunnen av, uten at det tok lenger tid. For meg var dette en "eye opener" og en bekreftelse på at det vi sier tar lenger tid eller koster mer - egentlig bare er en dårlig unnskyldning.
Jeg lager all mat fra bunnen av. Jeg har riktignok en skuff med posesauser og supper, - før brukte jeg en del som basis (Toro's Viltsaus kan krydres og mekkes så den passer til alt ) Men alt oppi der er det vel på tide å kaste. Alt har gått ut på dato for lenge siden. Jeg har en gu bråte med lavkarbo mixer som går rett i søpla sammen med Toro. Ingen av produktene smaker noe godt heller ! Ikke rart produsenter av slike går konk !
Det er en STOR helsegevinst å kvitte seg med all ferdigmaten. Ingen kan da komme å si at alle E-stoffene er sunne ?? Min mage og min kropp har det såååå mye bedre med naturlig mat ! Hud, hår og kropp merker stoooor forandring.
Jeg må tilstå at jeg faktisk bruker Splenda og Natreen noen ganger. Det er noen retter hvor man må ha en søtkilde for at smaken skal komme frem og være riktig. Men posen er fremdeles halvfull og jeg har hatt den i snart et år. I det daglige bruker jeg det ikke ofte. En Splenda pille i tekoppen når jeg en skjelden gang drikker te. Den lille reisepakningen har jeg hatt siden i fjor sommer og den er ikke tom enda !
Jeg tror søtstoff trangen, - trangen til sjokolade, is og godterier - sitter i hodet. Det er ikke lett å bli kvitt, -men det går an ! Det har vi mange levende bevis på her inne.
Vi kan og vi vil !!