|
Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?
Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.
Jeg er vant til å forholde meg til virkeligheten på en vitenskapelig måte, jeg har lært at de termodynamiske lover er ufravikelige, og har til dags dato aldri sett et fnugg av bevis på noe annet. Jeg har engasjert meg en del i fht overvektige barn, og det viser seg - uten unntak - at det alltid er for mye kalorier inn som er årsaken. Og når vi senker kaloriinntaket, og øker aktivitetsnivået, går de ned i vekt. Jeg jobber litt med ei lita lavkarbogruppe, 4 tenåringer, veldig spennende. Jeg har stort sett alltid vært tjukk sjøl, bortsett fra en heftig periode på 80tallet hvor jeg veide ned i 37 kg - jeg levde på epler, appelsiner og buljong. Fæl tid. Jeg har en del erfaring på vektopp/nedgang, og den bruker jeg for hva den er verdt i gruppa. Vi har det fint, det grines, brøles og bannes - men det er mye latter også. Ok, nå sklir jeg ut her - poenget mitt er vel at jeg har hørt så innmari mange ganger at "jeg spiser jo nesten ingenting!!"....eller "jeg lever jo så sunt!!" Og uten unntak er det ikke helt sånn når man kartlegger - og er bånn ærlig. Så...kan du forstå at jeg sliter med å forstå hvorfor noen kan trosse naturlovene?
Hvis du hadde lest linken jeg ga deg, så hadde du sett at termodynamikkens lover gjelder, men at energi inn og energi ut ikke er så enkelt som mange skal ha det til. Ganske useriøst å spørre etter seriøse linker og ikke lese dem når man får dem... Igjen, her er linken som forklarer hvor energien blir av på LCHF. LES DEN! Har du lest de andre linkene vi har lagt ut og sett foredraget til Gary Taubes?
Jeg har ikke fått sett det foredraget til Gary Taubes enda, men det står på todo-lista. Jeg har sett et annet da, og da kom han med et fint eksempel: Hvis jeg ber deg inn på en sjuretters gourmetmiddag laget av de beste kokkene i landet. Hva gjør du for å ha best mulig appetitt når du kommer? Spise lite den dagen og trene før... Og det er akkurat det samme rådet man gir folk som skal spise mindre?!? Finn en feil...?
Sist redigert av Supera : 01-05-11 kl 08:20.
Årsak: skriveleif
|