Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 22:34   #157
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Hele problemet med denne debatten er at folk tydeligvis ikke ser for seg at det går ann å ta gyldne middelveier. Jeg kunne sikkert kutta karbohydratene til dattern min maksimalt og kun gitt henne grønnsaker og til nød bær, men jeg tror ikke på det kostholdet for megselv, så da blir det selvsagt ikke det jeg gir dattern min. Jeg tror på det balanserte kostholdet, med små mengder trege karbohydrater, innimellom, og ser at det funker så.. Hun spiser ikke karbohydrater til hvert måltid, men spiser ganske jevnt med dem igjennom dagen.

Det GÅR ann å spise karbohydrater uten å fore på med ferdigprodukter, såkalte "urene" produkter, sukker, dritt og møkk og alt det som folk tydeligvis tror er det selvfølgelige, når man serverer karbohydrater.

I dag f.eks har hun spist omelett med ost og skinke til frokost, Lindbergbrød med smør, makrell i tomat og majones til lunch, et eple () sammen med valnøtter til mellommåltid og litt fløtegratinert potet, cherrytomater og masse skinke til middag. Også 3 seigmenn(huff og huff, stakars unge.)

Som trim? Har hun løpt, hoppa, dansa, sykla, krabba og vært i knallform, på tross av en grusom hoste, fra 07 til 19, kun avbrutt av en 3 timers middagslur midt på dagen.

Ble det mye karbohydrater? JA! Er det ikke sunn og variert, REN og næringsrik mat? Jo, det er det. (Bortsett fra de tre sistnevnte da)

Må ikke være alt eller ingenting, bestandig.

Insulin hemmer veksthormonene.. Ja, det er sikkert sant. Men vi burde alle være 50 cm høye, om det er så dramatisk som det høres ut.