|
Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?
Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.
Og morsmelk inneholder i følge min helsestasjon 40 % kh. Tilfeldig? I think not.
Den inneholder også 50% fett. Tilfeldig? I think not.
Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.
Charlott: Beklager, men datteren din ble ikke sykelig overvektig av de matvarene du beskriver. Da lyver dere for dere selv. Det høres muligens brutalt ut, men man blir ikke så feit av gulerøtter, grovbrød og frukt. Jeg ble også feit på de matvarene der...OG alt den andre søpla jeg stappet i meg ved siden av. Man må stikke fingeren i jorda, altså. Selv om det gjør vondt. Fedme er selvforskyldt, med unntak av spesielle tilfeller som er irrelevante i de fleste diskusjoner.
Hvorfor ble hun ikke overvektig på de matvarene? Kanskje datteren hennes har en helt utrolig sensitivitet for karbohydrater? Hva vet vi. Det vet nok Charlott og datteren best. Selv ble jeg feit av all den søpla jeg putta i meg mens jeg gradvis ble mindre og mindre aktivt. Fedme er IKKE alltid selvforskyldt, og jeg syns en sånn uttalse vitner litt at man ikke helt har oversikten over hvordan mat reagerer i kroppen. Dessuten genererer det ned en holdning til de MANGE menneskene der ute som FAKTISK er karbosensitiv i større grad om at de bare må spise bedre og bevege seg mer.
[/quote]
|