Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 20:56   #131
Frøken Scott
Medlem

Frøken Scott sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Georgine: Jeg gikk inn i en diskusjon om lavkarbo til små barn, diskusjonen vinglet litt i andre retninger, og engasjert som jeg er, diskuterer jeg gjerne. Du aner ikke hva jeg vet og ikke vet om lavkarbo, du er ikke kvalifisert til å fastslå det etter denne diskusjonen. Jeg lever lchf pga diabetes. Hadde jeg spist mer karber om jeg kunne? Utvilsomt. Drømmer jeg om den gode maten? Definitivt. Men fordi jeg kan fysisk måle hver dag hva som skjer i kroppen min, så er jeg ganske disiplinert. Jeg er i tillegg i en kinkig situasjon når det gjelder bevegelse, jeg har så mye stråleskader etter kreftbehandling, at trening er vanskelig uten mye smertestillende - og jeg vil ikke se verden gjennom kodeinbriller. Kjip, men sånn er det. Hadde jeg kunnet trene hardere, hadde jeg unnet meg mer kh. Jeg har aldri blitt kalt et troll før - uansett hvor opphetede diskusjonene har blitt. Voksne mennesker vet at det kan gå ei kule varmt når man er engasjert. Så synd at man ikke kan diskutere her inne uten å bli kalt troll og diverse annet, temaene er jo så interessante. Jeg har kanskje hatt litt for høye forventninger.

Vibeke-67:

Nå må du forklare deg - hvordan er jeg ufin? Er vi skjøre 5 år gamle persilleblad? Voksne mennesker må da tåle såpass i en diskusjon? Jeg fortalte Charlott litt om egne erfaringer ifht mitt eget barn, hun responderte med å kalle det "masse bla-bla" som hun bare klippet vekk fra sitatet. Det var mitt barns historie jeg delte, det kjedet henne tydeligvis nok til å kalle det "bla-bla". Er det respektløst, Vibeke...?

Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat