|
Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?
Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.
Carisma: Så det du sier er at du ble svært overvektig på 4-500 kcal pr dag? En mengde som knapt dekker de basale behovene kroppen har? Har du blitt medisinsk utredet, eller diagnostisert på noen måte i forhold til dette?
Selvfølgelig ble jeg utredet, og overvåket. Fra jeg var omtrent 10-11 til ut ungdomsskolen hvertfall. og av og på siden det. Men det var ingen som så på helheten, og både jeg og foreldrene min ble stemplet som løgnere. Fordi, som du også nå sier, det gikk jo ikke an å fungere slik. 
Og selvfølgelig syntes jeg selv det var merkelig. Og straffet meg selv (selvskading bl.a) fordi jeg ikke fikk til det de ville jeg skulle, nemlig å fungere normalt slik "alle andre" gjorde.
Det er først de siste årene jeg har fått kunnskap om hvordan dette hang sammen. På egenhånd
Nå ser jeg jo at det var mange små tegn de kunne sett tidlig. Kronisk urinveisinfeksjon hele barndommen f.eks: Høyt blodsukker kan som kjent gi urinsveisinfeksjoner. Høyt blodsukker som følge av dårlig virkende isulin. Dårlig virkende insulin gir overproduksjon og fettlagring. Samt de metabolske tingene Pål skriver om i innlegget jeg linket til. Men de sjekker aldri sammenhenger, de er mer opptatt av å behandle symptomene enn å finne årsakene. For det kan jo plutselig bety at ikke ting er slik man har trodd ikke sant?