Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 19:51   #120
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Okei... Etter at jeg har lest gjennom tråden vil jeg bidra litt...

• For det første:
Veksthormoner (somatotropiner) som produseres i hypofysen er den hormonen som sørger for at barn vokser i høyden. Den opptrer i løpet av de første 30-90 minutter av nattesøvnen som er da hypofysen skiller ut hormonen mest. Tilstedeværelse av insulin hindrer at denne veksthormonen skiller seg ut. Hvis man spiser mat som utskiller insulin etter 3-4 timer før man skal gå å legge seg, så vil veksthormonen ikke komme.

Kilde: VoF nr1

• For det andre:
Termodynamikkens lover gjelder uansett.
Når det kommer til vektoppgang (altså legge på seg) så er regnestykket ikke lenger:
dE(t)/dt= Qinn(t)-Qut(t)

Den er mer komplisert, men jeg gidder ikke å repetere meg selv på en lørdagskveld, og får heller referer tilbake tidligere innlegg som jeg har skrevet, dere får hele søke på kalorier.

?
Av og til føler jeg meg bare dum. Nå gjør jeg det. Hva er det du vil fortelle her?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat