Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 19:00   #111
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.

Charlott: Jeg har en tendens til å respondere på nedlatenhet med det samme, så det er nok riktig observert.
Jeg har også 3 barn, ( nesten voksne nå) to slanke og en overvektig. De har fått i utgangspunktet samme kost. MEN! De har ikke inntatt samme porsjoner, og sistemann har spist oftere, og også mye utenom hjemmet. Jeg regner med at datteren din ikke har tilbrakt 24 timer i døgnet hjemme? ....(klippet vekk en masse bla-bla-bla )

Var jeg nedlatende mot deg da jeg skrev om min datter, siden du svarte slik?
Min datter var overvektig allerede som 1-åring. Hun hylte som besatt og var høyt&lavt, kunne tilogmed sette seg ned og spise rent hvetemel om det var det hun fikk tak i Desperat sulten - fordi jeg allerede da regulerte matmengden hennes nedover. Hun fikk grovt brød, havregryn, masse potet og andre rotgrønnsaker, gumlet frukt og gulrøtter fordi det var "riktig" å gi en overvektig unge. Og det Grete Roede & co sa "mettet uten særlig kalorier".
Men for all del, hun kan selvsagt ha kommet seg ut av barnegrinda og spist ting jeg ikke vet om (man skjønner at man egentlig kjeder seg når man gidder å svare på slikt, venter på sambo så vi får spiiiist! )

Når hun flyttet hjemmefra som 16-åring ( ut av mitt naziregime mtp maten) og på internatskole for elever med særskilte behov (altså elever som får ekstra oppfølging på ALLE områder, inkl måltider) gikk hun opp fra ca 100+ kg til ca 130 kg på ett år.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat