Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 18:45   #109
Frøken Scott
Medlem

Frøken Scott sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Fjasnissen: Så vidt jeg vet har jeg ikke et eneste sted kalt den omtalte maten sunn - om jeg tar feil, vil jeg gjerne at du viser meg hvor? Takk.

Jeg har hittil blitt kallt arrogant, ignorant, nedlatende, uvitende. Er det personangrep? Kari vet jeg ikke hva er/hvem er - så hva du mente med det er muligens en intern greie.

Charlott: Jeg har en tendens til å respondere på nedlatenhet med det samme, så det er nok riktig observert.
Jeg har også 3 barn, ( nesten voksne nå) to slanke og en overvektig. De har fått i utgangspunktet samme kost. MEN! De har ikke inntatt samme porsjoner, og sistemann har spist oftere, og også mye utenom hjemmet. Jeg regner med at datteren din ikke har tilbrakt 24 timer i døgnet hjemme? Jeg veit det er vondt, og det er så lett å tenke at det må være noe annet enn bare kalorier inn-kalorier ut. Og noen tåler helt klart kh dårligere enn andre, men det opphever ikke de termodynamiske lover. Blir man så overvektig, så spiser man for mye, evt trener for lite. Når det er sagt, så betyr ikke det at løsningen er like enkel. Den er alt annet enn det, og når det handler om ungene våre er det ekstra vondt. Kjærlighet gjør blind, jeg kunne ikke skjønne hvordan minsten kunne veie så mye, og først da vi fikk kartlagt hva og hvor mye som egentlig ble spist, fikk jeg en oppvåkning. Og som forelder i ei gruppe for overvektige barn og unge, ser jeg det samme om og om igjen. Når matinntaket kartlegges 100%, får mange seg en overraskelse. Her er det først og fremst de unge som skal ha ros, forøvrig - det krever sitt å være så ærlig.

Forøvrig er det fint om debattantene holder seg til det jeg faktisk sier, og ikke det de synes jeg sier - som muligens passer bedre inn i deres argumentasjon.

Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat