|
Sv: Hvor mye gikk dere ned de to første månedene?
Opprinnelig lagt inn av Anyone, her.
Nå følger jeg ikke noe ketolysekur. Og ikke teller jeg karbohydrater heller. Men jeg har skjært ned drastisk på dem, og er nok sikkert nede på ganske lite (men neppe i ketolyse). Må man være det for å gå ned med en lavkarbokur?
Som du ser, alle har forskjellige resultater. Du kan enten håpe på at du gjør det riktige, eller finne ut hva som trenges for forskjellige retninger. Det å skjære ned karboene, som du gjør, er jo bra i seg selv. Du er ikke nødt til å være i ketose for å gå på lavkarbo.
Jeg fulgte ketolysekuren nøye (15 karber) og stortrivdes med det. Nå sjonglerer jeg mellom 20-40 karber. Du kan kjøpe sticks fra apoteket som forteller om du har ketoner i urinen. Mål par timer etter du har spist, har du forandring i fargen, er du i ketose.
Elsker denne livsstilen, kan spise masse mat og riktig kose meg med mat uten å måtte nøye meg med "lite og ofte". Eneste bakdelen er at noen lettvinte løsninger i farta, er utelukket for meg (boller, pizzabit etc). Disse er jeg villig til å ofre og bruker å planlegge matbehovet før jeg går ut av døra.
Merker godt om jeg spiser for lite fett, da begynner vekta å krype oppover straks...
Lykke til!
|