Tråd: Trenger råd
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 12:07   #23
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger råd

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Er litt frustrert for tiden. Jeg er 61 kg og 174 høy og folk begynner å bemerke at jeg er for tynn. Jeg selv føler meg passelig, men jeg vil ikke ned mere i vekt. Jeg trener mye særlig løping og endel styrke. Dette er problemet mitt: Det som særlig slektningene mine bemerker er at de mener jeg spiser feil, altså lavkarbo. De mener jeg kommer til å bli for tynn, og at jeg rett og slett kan kolapse under trening. Dette mener jeg er feil for jeg føler meg i fin form, og jeg trives med lavkarbo. Jeg spiser ca 2500 kcal daglig og endel fett som laks, avokado osv, det sunne fettet mest, flerumettet fett altså. Spiser mye proteiner og ca 72 g karb daglig. Syns dere dette er et uansvarlig kosthold iforhold til treningen min? Jeg blir litt bekymret å lei når alle maser på meg om at jeg må spise mere karber når jeg trener så mye. Hva skal jeg gjøre syns dere, skal jeg øke på med karber ala fedon eller mer? Må legge til at treningen går strålende på det kostholdet jeg har nå. Men, er så lei alt maset om kostholdet mitt, så håper på noen råd.

Skjønner deg så utrolig godt! Slik er min familie også. Og jeg opplever det igrunn som vært ubehagelig. Nå skal jo jeg ned i vekt - og selv om de har sett før på meg at det fungerer, så kommer de med allverdens skrekk-historier fra ernæringsfysiologer og you name it... artikler fra aviser og blader. Som prater ned om lavkarbo. Men hvorfor vil de ikke lese noen av mine "mot"-argumenter fra leger og annet som faktisk godtar lavkarbo som noe positivt?

Mamma har også svært høyt blodtrykk - og etter min mening en del overvekt (den typiske rundt magen) og jeg tror et lavkarbo-liv for henne ville vært himmelen. Men hun skjønner ikke at hun må kutte karbohydrat - at det er så lite som skal til før fettet lagres...

Men klart - jeg skal ikke tvinge på noen min overbevisning - og jeg er ydmyk i forhold til de (sånn utad) men hvorfor kan ikke de også være litt ydmyk? Nei nå kom hele hjertet mitt -

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat