|
Sv: Vannspørsmål
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Er jeg så fæl?
Du FINNES ikke fæl - men jeg tar deg på alvor, på bakgrunn av din erfaring og kunnskap - så derfor nurse Kitty - jeg antok du ville påpeke og få sjekke ut enorm tørste uansett 
Sitat:
Du er jo inne på poenget mitt, da. Hvor mye væske man trenger er individuelt og til en viss grad tillært. Min største kjepphest er dog at manikke skal tvinge i seg væske bare for å være like "flink" som de som er stordrikkere av natur. Skulle jeg holdt følge med min mann og sønn feks, hadde jeg vært totalt uten mineraler i systemet mitt! Ca 4.5 liter er minst 2 liter over min tåle- grense! Er kjempefornøyd om jeg klarer mer enn 2, liksom!
Og så må jeg spørre: er tørr munn/hals det samme som tørste?
Jeg skal utredes for Sjøgrens, en sykdom som har tørre slimhinner, øyne og munn som symptom. Er tørr i munn/hals, men siden det overhodet ikke hjelper å drikke, tolker jeg ikke dette som tørste! Er det jeg som er rar, tro? Legen min skjønte godt hva jeg mente, da!
Enig her - er jeg tørst eller bare kjempetørr i slimhinnene? Har også enormt tørre øyne og tørr hals/munn...
Sitat:
Lykke til på utredning! 
Takk for det - tirsdag er jeg forhåpentligvis seriøst i gang...
Jeg har vært til utredning for sjøgrens - interessant test forresten... det trigget tårer fra øyene og spytt fra munnen jeg lurer på hvor gjemmer seg når JEG trenger det til vanlig *ler*
Og ER jo helt enig med deg - vanninntak er individuelt - ikke tvinge det i seg - men er man tørst - drikk vann!
|