Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-11, 20:44   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan lager dere brun saus?

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Hvor mye bruker man av, vann, kjøttbuljong, fløte, smør og jbk?

Hmm - sånn passe? Begynn med vann i omtrent mengde du ønsker saus, jeg bruker buljongpulver og smaker meg til faktisk...ha i krydder etter eget ønske. Du kan så ha i stekesjyen etterpå for ekstra smak.

JBKM kan gi klumper - så det er anbefalt å røre ut litt og litt i litt vann før du har det i sausen. Vent til sausen har kokt litt så du ser hvor tykt det blir. Jeg er så "avansert" at jeg strør et tynt lag rett i sausen men det anbefales ikke før man har litt erfaring - det blir fort klumper! For mye JBKM kan også gi litt "rar" smak så ikke overdriv

Greit å ha en sjysauspakke i bakhånda i tilfelle krise tenker jeg (2.5 gram karbo pr 100 gram ferdig saus)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat