Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-11, 14:16   #62
Frøken Scott
Medlem

Frøken Scott sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Jeg veit ikke helt, jeg.... De aller fleste store og små jeg kjenner er helt vanlig slanke. På et vanlig norsk kosthold, jeg tipper med ca 50% kh. Gjennomsnittsgreia, antar jeg.

Jeg tror ikke alle tåler kh dårlig, eller blir syke av det. Jeg tror de fleste tåler et sånt kosthold helt greit. Jeg har ingen vitenskapelige undersøkelser, eller tester, å vise til her - jeg ser bare på egen familie, venner, og omgangskrets.
Men - at det funker bra for vektnedgang? Definitivt. Og som medisin for en diabetiker som meg? Helt klart.

Jeg synes ofte en del av lavkarbofolket har et anstrøk av fanatisme, det blir litt kultfakter over noen her. Og det er litt slitsomt. Jeg er nysgjerrig på mye innen dette kostholdet, jeg har lyst til å finne ut mer. Men den såkalte "ekspertisen" her inne har elementer jeg ikke helt klarer å ta alvorlig. Kanskje fordi de tar seg selv så fryktelig alvorlig innimellom?

Jeg tror ikke unger dauer av et eple innimellom - og er man skikkelig tørst, så er det unektelig godt med et glass frisk juice. Aktivitetsnivået til en 2åring er som regel rimelig høyt, og jeg tror de tåler brødskiva eller pastaen, jeg. Som Nellie sier over her - at jeg ikke tåler kh så bra, betyr ikke at ikke unga gjør det. At jeg blei feit, og fikk dia2, har med kostholdet å gjøre. Et kosthold med alt for mye mat. En lite aktiv livsstil. Og en hang til søtsaker. Det gjelder ikke alle, jeg vet - men jeg tror det gjelder de fleste.

Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat