|
Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Sambo har en kjempehang-up på oppvask.. Vi har bestikkkurv med tre rom i maskinen, og han har fått det for seg at bestikket må sorteres på kniv-gaffel-skje i rommene, i samme rekefølge som de ligger i skuffen. Jeg er glad det ikke bare er jeg som har ting for meg.... 
Kjenner flere med den hang-upen. Men man må være obs så ikke bestikket legger seg for tett inntil hverandre, da blir det ikke rent. Det er mye vanskeligere for kniver og klistre seg sammen hvis en gaffel eller skje er i mellom. Det samme gjelder for dem alle. Et lite tankekors bare. Min kjære prøvde å innføre det samme hos oss. Men etter noen maskiner med skittent bestikk gikk vi tilbake til uorganisert rot i bestikkurven.
Når det gjelder ostehøvler så har jeg to fra Sveico som ser helt like ut. Kutter bra. Men den ene lager tynnere skiver enn den andre. Så det er ikke bare modellen som gjør forskjell. Kan være individuelle forskjeller og.
Sitat:
Selv holder jeg en knapp på den danske ostehøvelen jeg, med tråd
Enig! Men min gikk helt i stykker her forleden. Og de jeg har sett har kostet så mye at jeg har avventet. Hadde håpet å finne en under 100-lappen.
|