Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-11, 10:09   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva motiverer og inspirerer dere?

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Er i London på kurs denne uken, og fikk følgende kommentar av en ganske stilig hipp Soho-fyr på t-banen: "you gotta stop eating"

Jeg er en str 42 i bukser og 38/40 i topper, så jeg ser ikke på meg selv om ekstremt stor, selv om jeg har en del kilo som skal og bør av, særlig på rumpe, hofter og lår.

Ble mest av alt litt satt ut, pleier absolutt ikke oppleve sånt (og tror vel heller ikke at det er vanlig). Og jeg pleier stort sett å gå rundt med hevet hode og føle meg ganske ok med meg selv, særlig nå når jeg er i gang med LFHC og generelt sett er veldig motivert for endelig å bli slank og smal.

Men etter den kommentaren i går, som ikke betyr noen verdens ting egentlig, kanskje kombinert med at jeg sprakk litt i påsken og har dårlig samvittighet for det, falt jeg helt sammen. Ble kjempedeppa og gikk hjem på hotellrommet og spiste to boller og en is Dumme meg!
Jeg er igrunn mest av alt irritert på meg selv, som kan la noe så ubetydelig ha noe impact i det hele tatt...

Noen gode tips til hvordan man kommer seg ovenpå igjen etter en liten nedtur? Hva gjør dere for å få spiriten tilbake? Hva inspirerer dere?

Jeg lurer på om jeg skal gå og kjøpe meg noe fint i den størrelsen jeg vil inn i (38), og så ha det som motivasjon fremover...

Seriøst?? For en idiot!! Det er her du må forsterke det du allerede vet om deg selv - og se at det han sier HØRER du - men det stopper der grensen for DEG går! Det deiligste hadde jo vært og hatt en kjapp spydig kommentar tilbake - men det har man jo aldri i slike tilfeller

De få gangene jeg har fått slike kommentarer "mister" jeg meg selv - og må lete meg opp igjen - så jeg har stor forståelse for bolle-og-is opplegget...

Det handler om å leve for sin egen del - og ikke for at idiotiske soho-fyrer (som sikkert sulter seg og må bruke dop for å holde vekta) skal la være og kommentere? Det er jo DIN kropp, DITT liv, DINE avgjørelser!

Du blir ikke lykkelig av å leve etter utenforstående fremmedes kommentarer om din kropp! Gjør deg selv lykkelig ved å spise det du VET er rett for deg, kjøp deg noe fint - du VET jo at du ser ok ut - så kjøp noe som framhever enda mer hvor vakker du er

Og selv om det er vanskelig - hev hodet, ut med brystet og gå som om du er dronningen av ALT (Kroppen lar seg nemlig lure etterhvert - og sinnet blir med på leken... )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat