|
Sv: Er mye proteiner i kosten vanndrivende?
Opprinnelig lagt inn av Anyone, her.
Det er helt greit.
Jeg føler jo at jeg driver å roter borti noe jeg ikke helt kan, så alle råd teas imot.
Det er vel mange år med div lavkalori dietter som gjør at jeg nok har litt "fettfobi" og ikke helt tror på at jeg kan gå ned i vekt med å spise mer fett.
Du er ikke alene. Jeg tror de aller fleste på et lavkarbokosthold føler det slik... hva med og lese deg litt opp på hvordan karbo, protein og fett tas opp i kroppen - og hva det gjør? Jeg spiser mer mat enn noensinne i hele mitt liv og holder vekta helt fint Du trenger ikke starte med å pøse på med fett - men bruk gode oljer i salatene dine, avokado, laks/makrell/sild, litt rømme og majones, ordentlig smør på skiva istedet for margarin osv 
http://tgeisner.wordpress.com/2011/0...ringsstoffene/
Dette er en fin start 
Kort fortalt - uten karbohydrater trigges ikke insulin som er et fettlagringshormon. Uten insulin utskilles istedet glukagon - som er et fettFRIgjøringshormon 
Ellers anbefaler jeg å låne/kjøpe boka "Bedre uten brød" av Allen/Lutz - den inneholder sååå god og saklig informasjon om hvordan kroppen fungerer og hva lavkarbo kan gjøre for deg og din helse 
|