Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-11, 22:55   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrat innhold er vel det som står uansett?

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Jeg sa det til hun at vi skal trekke fra, for hun mener at selv om blodsukkeret ikke blir påviket, så er det karber uansett. Men da kan jeg overbevise henne at det er sånn da? At alt som er av karber som ikke påvirker blodsukkeret ikke regnes som karbohydrater da?

Du kan jo forklare at karbohydrater som påvirker blodsukkeret gir insulinutskillelse. Insulin = fettlagring. Lite insulin gir rom for glukagon, som trigger enzymer som gjør det lettere for fettcellene og slippe UT fettet Lavkarbo handler om LAV insulinutskillelse fordi blodsukkeret ikke stiger så mye med inntatt lavkarbomat.

Evt kan du lese dette innlegget i en av mine favorittblogger:
http://tgeisner.wordpress.com/2011/0...ringsstoffene/

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat