Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-11, 22:42   #3
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvorfor er det ok med null sukker?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Man skal jo spise opptil 25 g karbohytrater, men ikke sukker. Dette reagerer mannen min på da han mener hjernen vår må ha sukker. Kan noen forklare dette på en lettfattelig måte så jeg har noe å slå i bordet med?

Sukker er karbohydrat...stivelse er også karbohydrat og sukkeralkoholer er også karbohydrat..... Les deg opp på hva som er hva og slå mannen din i kunnskaper......
Om hjernen ikke får karbohydrater(sukker/glucose) greier den seg udmerket med ketoner (som blir produsert av fett) til sine skjulte sysler. De cellene i kroppen som absolutt skal ha glucose får den selv om du ikke spiser karbohydrater. Dette fordi leveren greier å produsere glucose av proteiner som du spiser. Fettet du spiser blir brukt til energiomsetningen i kroppen din i og med at du ikke gir den karbohydrater. Om kroppen din syns at den trenger mer fett (spesielt om natten) tar den det fra fettdepotene du har rundtomkring......

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat