Blir du mett? Er du sulten? Syltetøyet til frokost kan trigge at du er sulten til lunsj selv om det er lavkarbosyltetøy - pga søtsmaken Hva med røykalaks og eggerøre istedet? Det holder meg ihvertfall mett lenge Du spiser godt med proteiner - litt mindre fett - men det er vanskelig og si. En fin tommelfingerregel er like mange gram protein som fett feks Jeg synes jo maten din ser variert og god ut - jeg anbefaler at du forsøker slik du nå har begynt en mnds tid, sjekk vekt og ikke minst målebånd! før du starter Siden du kommer fra lavkalori, kan du oppleve og gå litt opp de første par ukene - men ikke stress med dette, det tar tid før kroppen omstiller seg og du har tross alt "sultet" den ned i vekt... 2-8 uker kan kroppen bruke på å få i gang ordentlig fettforbrenning - men dette er individuelt. Bruk www.diett.no hvis du er usikker - du kan godt spise "lavkalori" med lavkarbofordeling av næringstoffene om du stresser med at du føler du spiser "for mye". Viktigst er ihvertfall og ikke spise for lite! Regelen på lavkarbo er jo å spise når man er sulten og slutte når man er mett. Med så lite karbo pr dag bør du ikke føle særlig sult etter de første par ukene - gjør du det bør du redusere litt på proteinet og øke litt på fettet istedet. Drikk godt med rent vann!