Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-11, 09:20   #6
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Bare et kort hjertesukk før det blir natta... jeg har vært litt "krass" inni meg mot de som forfekter et rent kosthold uten kunstig søtning og snadder (a la lavkarbo) - fordi dette har vært til trøst for meg selv underveis.

Ehmmm jeg har ikke vært så krass, men jeg har vært ganske misunnelig på de som klarer det. Også blir jeg så irritert på meg selv at jeg selv ikke klarer dette, liker litt søtt i teen og liker pisket krem til bringebærene osv.

Føler med deg jeg Nerthus - Blir nok sikkert bedre når du styr på helsa får vi håpe.

Jeg bestemte meg her for å kutte ut atkinsbarer her før påsken en periode i tillegg kutta jeg ut cola zero. Endelig klarte jeg det, brukte fremdeles en sukett i tekoppen, men nå er den erstattet med steviadråper (tror nå fortsatt det er bedre jeg ) Det gikk forholdsvis smertefritt og kutte det, men her i påska fant jeg ut at jeg skulle unne meg en iskald cola zero og en atkins bar. Jeg har en totalt motsatt reaksjon enn deg, jeg ble så sulten etterpå at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Bare spiste og spiste den kvelden. Har vel hatt en mistanke om dette før og at spesielt cola zero trigger sult hos meg. Mat generelt trigger sult, men cola z er verstingen. Så nå har jeg kuttet både det og atkinsbarer. Sier ikke at jeg ikke kommer til å benytte meg av det innimellom, men nå er jeg ihvertfall smertelig klar over hvordan det påvirker meg.

Vekta har begynt å bevege seg litt i riktig retning, ikke mye men litt, nå etter et år i stillstand. Det skyldes nok ikke bare at jeg har kuttet på inntaket av kunstig søtning, men en kombinasjon av bedre kontroll av matinntak, økt treningsmengde og kutt av søppel. Synes det er veldig greit å bruke SDS for da slipper jeg å tenke på matlaging. Selv om ikke alltid matlysten er så stor så der det enkelt med rettene også blir det til at jeg spiser det jeg skal allikevel.

Lykke til Nerthus, håper du finner både formen og nøkkelen til videre vektnedgang

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat