Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-11, 09:14   #22
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Sunniva ble dårlig av lavkarbo"

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

Eg har mest sansynleg Bipolar lidelse, (er under utredelse no). Og eg har ingen av dei humørsvingingane når eg går på lavkarbo.. Samme tilfellet er det for mamma som er manisk depressiv... Men med ein gang eg er ein liten periode på "normal" kost, kjem humørsvingingane tilbake! So for min del er det ein av dei store plussa med lavkarbo, ikkje berre vektnedgang, mage som fungerar fint, og masse energi...

Jeg hadde også tildels ekstreme humørsvingninger før kostholdet. Jeg ble forsøkt utredet for bibolar lidelse også, men fikk aldri noen diagnose. Det er enorm forskjell før og etter lavkarbo!
PS: Manisk depressiv er det samme som bipolar, eller, det er den gamle betegnelsen.

Har også tenkt på det der, når det som alltid dukker opp artikler som er kritiske mot lavkarbo, særlig tuftet på kortsiktig forskning eller anekdoter, som her. Jeg har aldri sett en eneste artikkel som kritiserer GR, Nutrilett, Cambridge, Libra unt so weiter. Merkelig med tanke på alle negative erfaringer med lavkalorikurer, ganske lik som det i artikkelen, som jeg har lest fra folk her inne. Er lavkalori helt uangripelig? Er virkelig fettet fortsatt den o store fienden og karbohydrater sjølve saligheta? Jeg synes det er merkelig at såkalt fagpersonell etter all publisert forskning fortsatt går rundt og forfekter et så gammeldags syn.
Når det gjelder dama i artikkelen så kan det finnes hundre grunner til at hun ikke tålte å være i ketose, artikkelen gjørt ikke annet enn å skremme folk som av vane leser krigstyper, og som ikke krever større bevis enn dette.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat