Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-11, 21:31   #20
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Fra Ketolyse til Skaldeman? Stusser litt her

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Ok, blir litt uoversiktelig med en så lang tråd. Da fortsetter jeg med stevia foreløbig.

Glemte å si at det er viktig at du sjekker om steviaen din er utblandet med noe. Har vært borti stevia som er blandet med maltodextrin eller stivelse om du vil, da har den kh og det blir ikke alltid oppgitt. Bruker så lite at det ikke bør ha noe å bety, men tenkte bare jeg skulle nevne det.

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Blir ikke spekemat veldig salt? Synes spekemat er godt, men tør ikke spise det, for er redd for å få i meg for mye salt, slik at vannet binder seg.

Dersom du liker spekemat synes jeg du ska spise det i ny og ne. Trenger ikke nødvendigvis å spise det hver kveld. Som du skriver så kan det binde en del vann (du må nesten prøve deg frem, jeg får Derrickøyne og pølsefingre, ikke sikkert du gjør det), men det gjør jo ingenting av og til. Det er bare vann og forsvinner raskt. Husk bare å drikke godt med vann mens du spiser og ikke minst etterpå. Også kan du kanskje la være og gå på vekten dagen etter at du har inntatt salt mat så slipper du å deppe over det Husk at det er mange ting som binder vann i kroppen og skal du kutte alt det, blir det trist. Ost og meierismør inneholder også mye salt f.eks.

Det er viktig at du klarer å kose deg også med dette her og spise mat du liker og ikke bare lar det bli stress og et jag etter å gå ned i vekt. Ellers blir det kanskje lettere og gi opp?? Jeg nyter rosevinen min i ny og ne, vel vitende om at jeg blir en vandrende vannballong men jeg tenker skitt au, det forsvinner i løpet av et par dager og jeg har kost meg. Er viktig å ha det bra med seg selv også. Jeg fikk profesjonell hjelp til å komme så langt og forstå at alt handler ikke om hvilke tall vekta viser og det var først da at jeg omsider klarte å gå ned i vekt.

Håper uansett at det løsner for deg og at Skaldeman gjør vei i vellinga. Selv har jeg omsider begynt å se bevegelse i vekta etter over et år med stillstand

Lykke til

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat