|
Sv: Fra Ketolyse til Skaldeman? Stusser litt her
Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.
Nå var det innlegget du henviser til et svar til trådstarter og ikke deg. Har fått med meg at du leser GI-null og det er flott forstår selvfølgelig at du fremdeles har spørsmål, selv etter å lest boka, men det er litt enklere å svare når du i hvertfall har prøvd å tilegne deg basiskunnskap selv.
Jeg regner ikke Stevia (eller sukrin) som kunstig søtning og har brukt det hele veien. Med kunstig mener jeg Splenda, natreen, canderell og hva de nå heter alle disse kjemikaliene.Skaldeman skriver lite om kunstig søtning i sine bøker, men mener han nevner at det ikke skal brukes overhodet. Har ikke boka foran meg så jeg husker ikke helt. Men dersom du ser på hva han nevner at man kan/bør spise er ikke søtning med. Hvorvidt stevia har noe å si på vektnedgang er vanskelig å si. Var jeg deg ville jeg brukt det og evt eliminert det bort dersom du tror det kan være en partystopper. Er jo de som mener at all søtsmak kan virke slik at man ikke blir kvitt søtsuget, også Stevia. Gå jo ann å bruke så lite som mulig da, til man finner ut hvordan man reagerer.
Ellers kan du jo sjekk ut nettsiden til Skaldeman og se om du finner svar der, evt prøv å sende ham en mail.
Ok, blir litt uoversiktelig med en så lang tråd. Da fortsetter jeg med stevia foreløbig.
|