|
Sv: Hvor "seriøs" må man være?
Opprinnelig lagt inn av Hegens, her.
Hei!
Jeg lurer vel egentlig på hvor "seriøst" man må være når man skal prøve seg på et lav-karbo liv...!
Tenkte å kutte poteter, pasta, ris og fint brød...MEN hjelper dette noe ?
Tenker også å kutte godterier og brus i uka, men er redd jeg ikke klarer å følge dette om det blir for stramt og jeg ikke kan unne meg noe i helgen ...
Så hvor strenge må man være ?
Er det bortkasta å bare kutte på den måten jeg har tenkt ?
Jeg synes ikke det er bortkastet i det hele tatt Man må jo starte et sted, og alle har godt av å få i seg mindre karbohydrater. Litt reduksjon er bedre enn ingenting, man må ikke være superstreng for å leve litt sunnere Hvis du ikke klarer å være kjempestreng, er de endringene du beskriver uansett bedre enn å leve høykarbo i tillegg til kosen. Du skal ikke se bortifra at de endringene du gjør gir mersmak til å etterhvert leve enda et hakk "strengere". Men som sagt, en liten endring er bedre enn ingen endring 
Følg alle de gode rådene du har fått, og "lchf på 3 minutter" er kjempefin oversikt.
Når man skal legge om kostholdet tror jeg det er viktig å tenke at ingenting er ulovlig. Det er helt opp til deg selv
Veldig enig i det meste som Nerthus skrive (som vanlig ). Veldig mange gode tips å ta med seg!!
Men jeg er uenig i dette:
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Jeg anbefaler deg ikke å starte uten at du er overbevist om at du har motivasjon og tro på at dette vil være til det beste for deg 
Det er selvfølgelig viktig med motivasjon, men er du nysgjerrig synes jeg du skal gi det er forsøk selvom du kanskje ikke enda er 100 % overbevist. Motivasjonen kan bli sterkere etterhvert.
Og som jeg har sagt, hvis du klarer å gjøre de endringene du nevner, er du uansett et godt stykke på vei, og har allerede et sunnere kosthold en veldig mange
Jeg kan ikke uttale meg altfor mye om vektnedgang, da dette ikke er min motivasjon. Men for mange her inne er det nødvendig å kanskje være litt strengere, men det er også mange som kun gjør de endringene du nevner og går ned i vekt. Alle er forskjellige! Jeg er normalvektig og har likevel gått ned ca 6 kilo uten å ha dette i fokus eller være av de strengeste.
Jeg trur uansett ikke et annet type kosthold vil gjøre det enklere for deg å gå ned i vekt! Ønsker du å kutte ned på kaloriene er dette også enklere på lavkarbo siden man holder seg mett mye lenger.
Ønsker deg uansett lykke til!! Om du velger å gjøre det slik du nevner er det absolutt ikke bortkastet 
|