|
Sv: Spise ute?
Opprinnelig lagt inn av Trj, her.
Jeg er enig med Maylinn. Det er enklest å være hjemme på eget kjøkken. MEN: Det kommer veldig an på hvor i prosessen man er. Etterhvert som man føler seg tryggere på karboinnhold, mengder og matvarer generelt er det lettere å vite HVA man skal velge og hvilke endringer man skal be om. F. eks. ikke potet, mer brokkoli i stedet. Hvordan er sausen laget, det bør servitøren kunne svare på. Er den jevnet med mel, ber du om en uten jevning eller evt. smør. Tror etterhvert jeg er blitt flinkere til å luke bort "fellene" når jeg spiser ute.
Ja her er jeg veldig enig med deg i egentlig alt du skriver. Jeg har spist lavkarbo siden slutten av januar, å jeg føler meg egentlig ikke så trygg når vi er ute å spiser. Vi var ute på big horn, hvor jeg spurte om hvordan de hadde laget sausen, for den var jeg veldig i tvil i.... Servitøren sa den var helt ok for meg, men jeg falt rett ut av ketosen... Mistenker at sausen dessverre ikke var laget helt fra bunn.. Da føler jeg meg veldig mye tryggere med å lage maten selv hjemme... Sushi restaurant besøk blir jo utelukket, dessverre, for jeg elsker sushi!! Når jeg har nådd målet mitt skal jeg ikke være så hard med meg selv at jeg aldri kan gå ut å spise sushi Gleder meg