Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-11, 19:21   #47
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 49
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

er jo ikke verre enn å lese bakpå embalasjen. er ganske strenge regler for merking i norge. den prior eggerøreblandingen er rene egg og ingen ulumskheter.

Den er tilsatt salt, sitronsyre og kaliumsorbat. Ikke farlige ingredienser, men helt unødvendige for min del, iallfall de to sistnevnte som bare er konserveringsmidler.

Må innrømme at jeg irriterer meg over en hel haug av disse ferdigproduktene, og jeg syns ikke det tar så lang tid eller er så mye mer arbeid å lage ting fra bunnen av heller. Og det er ikke prisen jeg irriterer meg mest over (jeg har råd til å kjøpe det hvis jeg vil), men det at disse produktene er tilsatt så mange ekstra ingredienser/konserveringsmidler (og mye salt) som man ikke behøver dersom man gidder å lage det selv.

Det hender at jeg kjøper ferdigkuttet salat, men det er mest fordi jeg liker å blande ulike salattyper - og dersom jeg både skal kjøpe en hel issalat, en hel friséesalat, en pakke ruccola og en hel hjertesalat så blir de gamle før jeg rekker å spise dem opp.

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat