|
Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?
Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.
litt insulin må du ha, ellers så akummelere blodsukkeret seg opp. Enten det eller så lager kroppen selv blodsukkeret hjernen/nervesystemet trenger for å fungere. Men jeg tviler slik at den lager så mye som klassifiseres til Høy blodsukker. Hvilket nivåer er det snakk om, og hvor mange gram KH spiser du pr dag?
Insulin får jeg, en insulinpumpe setter forhåndsinstillte doser av seg selv hele døgnet, og så plotter man inn ekstra når man spiser, noe jeg ikke har hatt behov for etter at jeg begynnte på lavkarbo. Jeg har ikke regnet nøyaktig på KH pr dag, men jeg regnet grovt over det med en diabetes sykepleier og vi kom frem til at det ligger på mellom 40 og 60pr dag.
Jeg hadde det SUPERT de første ukene, men nå har det plutselig snudd....
Jeg har stortsett bls på mellom 9 og 12 noe som er veldig høyt til å være meg, og vertfall på fastende måling er det alt for høyt.
Må pressisere at den insulindose, pumpa mi gir hele døgnet ikke hr vært endre etter at jeg begynte på lavkarbo... og før hadde jeg perfekt bls på natt og morgen, men nå er det blitt høyt... noe som ikke rimer helt for meg.
Jeg tror jeg får legge om strategien min litt, og se om jeg klarer å telle hver og en karbs pr dag. Sliter litt med akkurat den delen, så har bare holdt meg til "klarerte" ting og ting som inneholder under 5-6 karbs pr 100g