Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-11, 15:14   #7364
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg lurer på hvordan palmeolje er for lavkarboere jeg. Jeg har i mitt tidligere liv fått høre at palmeolje skal man holde seg LANGT unna, mens på lavkarbo ser jeg at noe som inneholder palmeolje, kan ha lite karbo, f.eks europshopper sin baconsnacks. 0,2g karbo pr 100g, men palmeolje. Skal man holde seg unna, eller går det greit?

Palmeolje har mye mettet fett og tåler derfor varmebehandling mye bedre enn oljer med mye umettet fett. Men den palmeoljen de bruker oppi der er vel ganske ødelagt a la delfiafett (vs Cocosa) vil jeg tro. Kaldpresset palmeolje er bra. Varmpressede oljer er aldri bra. Men det er jo ikke som at man blir syk av litt av det. Jeg ville ikke brydd meg om det i baconsnacksen. Det er ikke som at du spiser en pose til dagen vel? Det er vel bare snakk om snacks en gang i blant?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC