Nytten av ferdigprodukter kan alltids diskuteres, og som flere har påpekt her så er det kanskje ikke sååå stor forskjell på å kjøpe posesaus (som mange av oss har gjort det meste av livet!) - og det nye omelettpulveret. Vi skal kanskje tenke litt på at folk har det forskjellig i ulike livsfaser og at det perfekte er det godes fiende? Etter at barna flyttet ut og jeg har fått bedre tid i hverdagen, da lager jeg det meste fra friske råvarer. Men sånn har det ikke alltid vært, livet var mer kaotisk før. Og da måtte vi ty til ferdigprodukter, selv om det ikke var det beste for helsa. Folk som både har jobb og små unger og/eller sitter i tidsklemma; dem unner jeg hvert minutts frigjøring fra trivielle oppgaver. Husk: det er så forskjellig hva vi mestrer! Akkurat det å riste pulver ut av en boks fremfor å finne frem noen egg og knekke og vispe, det kan være en lette i en hektisk morgentime i noen familier. Der enkelte kan ha problemer med å sikre seg at det i det hele tatt er egg i kjøleskapet , lager andre en omelett av friske gårdsegg med venstre hånda og klipper litt karse fra en skål i vinduskarmen samtidig. Stor forskjell, og det må vi ha respekt for … NB! Og så er det ganske mange revmatikere i dette landet som kan ha stor nytte av både eggepulver og andre produkter som f.eks. forkleet som er vist over, når fingrene ikke lystrer til å holde et egg eller knyte en knute.