|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Så bra!
I forfjorsommer sovna jeg i et telt rett i nærheten av Trysil med beina utenfor teltduken, fordi det var så varmt. Dagen etter kunne jeg telle seksti myggstikk ... på den ene leggen! 
Jeg var i Japan en liten tur og besøkte bl.a. en nydelig japansk hage en dag, det duskregna litt og de japanske myggene hadde sin beste dag ever, er jeg sikker på. Det satt tett i tett nedover leggene mine. Neste dag talte jeg 72 myggstikk på den ene leggen, orka ikke å telle på den andre som tilsynelatende hadde fler Det verste var at over natta hadde de blitt skikkelig betente også. Gikk på apoteket på hotellet og fikk et vidundermiddel som jeg smørte på. De sa at det var 100% naturlig, uten kjemikalier og jeg har aldri opplevd makan. I løpet av timer gikk hevelsen ned og neste dag var det bare røde felter igjen på leggene. Tok jo selvfølgelig med meg hjem av dette vidundermiddelet, men dessverre var det kort holdbarhet på det. Skulle ønske jeg kunne fått tak i en ny ladning av den salva der, for venner og familie bruker meg som sin "myggspray". Ingen andre som blir stukket så lenge jeg er i nærheten 
|