Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-11, 22:05   #4
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Råd om søtningsmidler

Opprinnelig lagt inn av ole brum, her.

Har laget muffins etter oppskrift her på forumet, men har ikke fått tak i sukrin som oppskriften sier. Har kjøpt stevia til 250.- for 300 gr. (gulp) ikke var det godt heller, smakt veldig beskt. Står på pakningen at det skal brukes som rustmiddel, ble litt engstlig for å ha de i meg. Bruker flytende natreen som har 0 karb, men den har også litt ettersmak når maten blir stekt eller kokt. Hva er det beste å bruke til kakebaking? Noen som vet?

Har bakt lavkarbokake to ganger. En på forumet her har skrevet at det er lurt å blande to typer kunstig søtning. Det tar visstnok brodden av den kunstige sukkersmaken. Jeg synes Splenda ligner mest på vanlig sukker, det er det jeg bruker på f.eks rømmegrøt. Første kaka brukte jeg mest sukrin og litt splenda, det ga en "kjølig" ettersmak (mesteparten avv den nøttebunnen ligger ennå i fryseren). I dag (suksessterte) brukte jeg mest splenda, og bittelitt sukrin. Den ble asolutt best. Jeg bruker uansett mindre mengde en anbefalt, men det gjør jeg (gjorde) jeg også når jeg baker med vanlig sukker. I dag hadde jeg også noen dråper vanilje-essens i, mulig de kamuflerer den kunstige ssøtningssmaken ? Er spent på andres erfaringer.

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat