Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-11, 11:32   #58
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hvis veterinæren mener hunden skal holdes borte fra menneskemat, så er jeg enig. Vår mat er ofte proppfull med usunne ting som bl.a. masse karbohydrater, salt og krydder og ikke minst løk som er kjempeskummelt for en hund.
Men jeg ville vært bekymret for nyrene og leveren, ikke milten.
Men om hunden er foret i lang tid på menneskemat så kan det også være problemer med blodårer som har begynt å tette seg.
Brødskive med leverpostei er jo en haug karbohydrater uten noen næring for hunden (med mindre det lesses tykt med leverpostei som også ofte inneholder løk )
I gamle dager var det vanlig å fòre hunden med menneskematrester, men den gangen var faktisk vår mat noe sunnere siden maten ble laget av ekte råvarer i stedet for dagens Toro-"råvarer". Vi spiste også mye mer fett og mindre fine kjøttstykker enn vi gjør i dag, der det ofte er så fettfritt kjøtt som mulig som velges, eller alle blandingsprodukter; pølser, panetter, etc.

Nei, det var ikke menneskemat dyrlegen forbød hunden. Hunden blir foret på brød og så får han ofte middagsrester, gjerne med ris eller poteter. Det var bare fettet som dyrlegen ville kutte på. Tulledyrlege.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat