Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 19:48   #7255
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mimmi29, her.

Jeg lurte på om det er viktig å passe på kaloriene? Jeg er i startgropa her å bekymrer meg litt for om jeg spiser for mange kacl og for mye fett? Noen som kan hjelpe??

Nei, det er i utgangspunktet ikke viktig og passe kaloriene når du starter på et lavkarbokosthold. Det viktigste er å spise det antall karbo man har bestemt seg for - avhengig av retning man følger - og nok fett. Mer fett jo mindre karbo

En del mer erfarne lavkarbere opplever at de ikke finner "sin" naturlige mengde mat pr dag på et lavkarbokosthold (som meg ). De spiser for lite eller for mye generelt sett for å oppnå vektnedgang. Dette er INDIVIDUELT og vil ikke gjelde alle.

Jeg anbefaler deg og konsentrere deg om å sette deg inn i lavkarbokostholdet, og ha kontroll på karbohydratinntaket Det tar uansett noen uker før fettforbrenning er optimal, så konsentrer deg om å bli komfortabel med kostholdet først.

Har du holdt på 6-8 uker uten å oppleve vektnedgang - kan det være en ide og bruke www.diett.no for å ha kontroll på om du spiser nok fett, eller om det er andre ting du spiser som kan stanse en vektnedgang. (Søk på partystoppere for nærmere forklaring).

Husk også at lavkarbo er vektregulerende, og er du innen normalBMI - er det ikke sikkert du vil få særlig vektnedgang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/