Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 15:21   #30
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Savner ikke noe spesielt jeg. Det er jo som oftest en grunn for at vi begynner å spise lavkarbo mat. Ønske om å gå ned i vekt, bedre helse etc.... da er det jo ofte de tingene vi "savner" som faktisk gjorde oss overvektige eller syke. "koste" meg med god gammeldags sprø pizza før helgen skal bli lenge til neste gang kan du si var jo dårlig hele helga p.g.a. av det. Da sa mannen i huset at du er mye mer oppegående og smilende når du spiser din mat. Så hvetemel og gjær er gift for min kropp iallefall. Greit å ta en liten test innimellom, bare for å få det bekreftet at slik som jeg lever nå er slik jeg skal leve 4ever. Selv om endel smaker og konsitenser ikke er de samme så er det en vanesak og en må bare venne seg til og teste ut hva som gir best resultat for en selv. Krever litt prøving og feiling og nye tenkemåter når det gjelder å lage all mat fra bunnen.

Jeg leste denne å tenkte "dette stemmer ikke på meg overhodet"... Du skriver at det er det som gjorde oss fete, vi savner, men er du sikker på at dette egentlig stemmer alltid? Ikke vondt ment på noen måte altså Jeg savner frukt, grovt brød, grov pasta og småmat (hallingkost). Dette alene blir man jo ikke tykk av, men det jeg blir tykk av, er alt det søte jeg spiste.. Brunost, syltetøy, hapå, boller, skolebrød.. osv... Alle de "skjulte" søtsakene man spiser igjennom uka... Jeg måtte bare bli pang streng med meg selv i starten, å spiste ketolyse i 3 måneder, før jeg innførte litt mere bær, litt mere grønnsaker, smoothies, fiberrik knekkebrød, pluss noen andre småting... Er så utrolig mange grunner for at man blir tykk, dessverre!