Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 14:23   #28
Tula
Medlem

Tula sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Tula er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Jeg savner poteter. Jeg elsker poteter! Når jeg var på søndagsmiddag hos mamma spiste jeg omtrent bare saus og poteter. Tok kun litt kjøtt for syns skyld. Sausen til mamma blir ikke det samme uten hvetemel heller. Har ikke funnet en god nok erstatning for det...

Også savner jeg grønne epler. Jeg spiste gjerne 4-5 av de for dagen.

Litt rart å tenke på egentlig, at legestanden anbefaler oss å spise frukt og poteter o.l, for å holde oss normalvektige og friske. Jeg ble overvektig og syk. Jeg spiste sjelden godterier og fett. Frukt til kos, grovbrød hver dag, havregrøt til frokost, og poteter til middag. Fulgte igrunn ganske bra det Statens Ernæringsråd anbefaler, men like fullt har jeg blitt overvektig!

Men når jeg får litt orden på kropp og helse, så skal jeg unne meg "hvetemelsausen" til mamma, og spise et grønt eple når jeg skal kose meg. Men inntil videre, så klarer jeg meg greit uten og.

Men, er enig med flere her; Det jeg savner mest, er å kunne raske med meg noe mat i farten. Eller muligheten for å spise noe raskt, uten å måtte lage hver dag! Å være på feks en spontan biltur med noen kan være en prøvelse, for om jeg er sulten, så nytter det ikke å bare "svinge innom Statoil". Ikke alle veikroer fungerer heller, siden det nærmeste lavkarbo er langt unna sånn egentlig. ( Karbonader fulle av mel, med kokte gulrøtter og erter )
Men det positive er jo at jeg klarer meg lengre uten mat enn mine høykarbovenner. Så det går som oftes greit. Men jeg er sikker på at det er i en sånn situasjon jeg en gang kommer til å sprekke.

Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat