Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 12:16   #7243
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Mtenn100, her.

Så på en annen nettside (lavkarbobutikk) noe som het KETOSTIX. Tydeligvis en urintest. Noen som kjenner til den og kan forklare meg verdien/hensikten?
Mens vi er inne på temaet:
- er det slik at alle har en mye kraftigere lukt av urinen når man er på lavkarbo (eller ketose)? Jeg har veldig klart den erfaringen.

Ketostix brukes av mange for å sjekke hvorvidt det er ketoner i urinen - mange "nybegynnere" synes det er betryggende å ha et sånt bevis, men det er lett å henge seg for mye opp i dem også. Det er jo ikke sånn at stixen bestemmer om du spiser riktig eller ikke, i tillegg kan utslag påvirkes av høyt vanninntak og andre faktorer.

Og nei, ikke alle får kraftig lukt av urinen, men mange gjør. Jeg får det ikke - alle mine toalettbesøk er aldeles odørfrie - men det blir veldig grønt, da. Neongrønt.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett