|
Sv: Noen marsstartere her?
Opprinnelig lagt inn av Iskald, her.
Vekten i dag viste 114,9, da er jeg ned 10,4 kg siden 4 mars, fruen har også begynt, så nå må jeg lage mat til henne også. Jeg mistenker at hun har startet siden hun er grunnleggende lat. Etter at jeg startet har hun måtte lage sin egen mat............ Hun er nok 15 kg overvektig så hun trenger det jo.............
Jeg har prøvd alt som er foreslått både her og i andre forum, men klarer ikke å komme opp i det prosentvise energiinntaket av fett som er anbefalt. Fettinntaket ligger på ca. 50% av det totale kalorimengde jeg inntar hver dag, men jeg minker fremdeles i vekt ......... Etter to dager hvor jeg tvang meg selv til å spise mer fett, hadde jeg de mest ubehagelige timene jeg noen gang kan huske, med oppkast, magesmerter og hjertebank så jævelig at jeg ikke sov på to netter.
En annen ting som jeg tenker på er at det er ikke mange dagene jeg klarer mer enn to måltider i døgnet.
De siste dagene har forøvrig psoriasissgikta blussa sterkt opp, nå er også albuer, kne og ankler angrepet........... Håper ikke dette har noe med ketose å gjøre.
Hei! Så utrolig flink du har vært! Jeg opplever også at folk rundt meg kaster seg på ketolyse etter at de ser mine resultater og det at kona di har begynt - uansett hvorfor - det tror jeg er skikkelig bra! Samboeren min og jeg går på det sammen og vi har virkelig fått et friskt pust på alle områder av forholdet vårt!
Jeg skal innrømme en liten hemmelighet siden du sliter med det samme som jeg gjør - og det er at jeg ikke bryr meg såå mye om den prosentvise fordelingen! Jeg prøver å spise fett og proteiner til hvert måltid, med grønnsaker inntil. For å få til litt ekstra fett så pleier jeg f.eks å lage blomkålmos med masse smør og fløte. Men jeg tenker det at så lenge man går ned i vekt i en sunn kurve så tror jeg ikke at man skal tvinge seg til å drikke fløte om man blir dårlig av det. Ser at mange andre her ofte tar en spiseskje ren cocosa eller annet fett om morgenen - det kan jo hjelpe litt! Det viktigste er at kroppen er i ketose, at du føler deg bra, at du har et jevnt vekttap og at du lurer inn litt fett her og der. Det her vet jeg at mange sikkert er uenig med meg i, men det er greit!
Når det gjelder oppblussing av psoriasis så tenker jeg at det kan hende at når kroppen er i en tilstand av stress som ketose jo er, så kan nok det slå uheldig ut på tilstanden. Jeg fant en blogg der det var tatt opp dette her http://boblisartrittverden.blogspot....isartritt.html og der står forsåvidt det samme. Hvis du søker litt rundt på forumet så finner du en del andre som har det på samme måte Håper du finner ut av dette! Jeg har ikke psoriasis selv, og jeg vet ikke hvor smertefullt det er, men kanskje er det verdt det i x antall uker - for å komme ned i vekt?
|