Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-11, 22:07   #21
Tula
Medlem

Tula sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Tula er på en erverdig vei

Sv: Finsbråten hot link-pølser

Jeg bruker disse som lompe:

1/2 beger seterrømme

1/2 beger naturell Filadelfia-ost

3 egg

1 ss fiberhusk

Litt kruskakli for å gjøre røra tykkere. Føl deg frem. OBS! Røra blir fort for tykk

( Jeg har aldri brukt kruskakli. Den blir tykk nok uten. )

Fremgangsmåte:

Sett stekeovnen på 175 grader. Bland alt unntatt kruskaklien til en jevn røre. Spe så med kruskakli til røra har konsistens som litt tykk yoghurt. Spre så ut til ønsket lompestørrelse på smurt bakepapir på bakeplata. ( Smør tynt! Det blir absolutt best! ) Stek i ovnen i 6-7 minutter. Ta lompene forsiktig av bakepapiret og legg dem i en haug, altså som man stabler pannekaker eller vafler. Vips så har du gode lomper til pølsene.

Jeg syntes de blir ekstra gode med litt krydder i. Til taco brukte jeg tacokrydder i røra, og til pølser hadde jeg litt sennep i. Har og prøvd løkpulver, og det var og godt. Og når det er litt sterke pølser med mye krydder, er det godt å bytte ut seterrømme med kesam eller cream fresh.

( Denne oppskriften er ikke originalt laget av meg. Skulle gjerne gitt personen som la den ut, kred og link, men det har jeg dessverre ikke. Jeg klipper og limer oppskrifter fra forum, og har derfor ikke navnet på den jeg kopierte den fra... )

Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat