Opprinnelig lagt inn av DrPork
Er uenig her, for de som ikke står i ketose stemmer ikke dette, da må man passe kalorier. Dette skriver jo også Atkins i boka si. Så er det jo stor variasjon i hvor fanatisk man ønsker å være i hverdagen. .
Atkins sier vel at man normalt ikke skal behøve å telle kalorier uansett, - fordi du ved å spise etter filosofien (også på vedlikehold) får i deg passe med kalorier automatisk. På vedlikehold spiser man mer av andre ting og litt mindre fett enn på induksjon. Det er også noe som endrer seg gradvis ettersom man legger til karber....
Å telle kalorier er for unntakene, de som av en eller annen grunn er nødt til det for å ta av/vedlikeholde. Han sier også at hvis du MÅ telle, så er det optimale 10-12 ganger vekten din i pund pr dag. Jeg er vel en av de som har blitt kalt fanatisk her inne, - og jeg tar av og til stikkprøver hvor mye jeg egentlig har spist. Men jeg har nå et avslappet forhold til det så lenge jeg vet jeg spiser riktig og jeg ike legger på meg. NOE på jeg ha lært etter å ha levd mer eller mindre etter samme filosofi i 25 år
Vekttap og vedlikehold er veldig individuelt. Tror du får mer kalorisjokk på Eat !!