|
Sv: Opp i vekt når man begynner å trene?
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Legger inn det samme som jeg la inn i en blogg her om dagen angående dette:
Hele teksten finner du her
Så om jeg har forstått dette riktig kan man gå ganske mye opp i vekt i begynnelsen pga mer vann og også blod, litt avhengig av hvor hardt man trener, og så kan det ta opptil 8 uker til det hele stabiliserer seg. Det er jo mange som opplever å gå opp i vekt eller ha stillstand ved oppstart av trening, men så lenge som man vet at man gjør alt rett med kostholdet gjelder det vel bare å holde hodet kaldt og vente til det slipper igjen.
Kjempebra forklaring. Mange som opplever dette og gir nok opp treningen alt for fort. Er ikke så motiverende å fortsette trening for mange, når vekta ikke går ned eller faktisk går oppover.
Jeg har selv begynt å trene ganske så mye igjen etter en lengre periode nesten uten trening, er avhengig av bevegelse pga av ryggen. Vekta har ikke endra seg ennå, men det har den nå heller ikke gjort på over et år. Satser på at jeg om et par tre uker (da har jeg holdt på i ca to mnd) begynner å merke forskjell.
Tar meg dessuten den frihet og lage en egne tråd på dette for jeg vet det er mange som lurer på det og som gir opp trening, selv om de egentlig liker trening 
|