Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-11, 10:51   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Generell trening i ketose

Når begynte du med lavkarbo/ketolyse? Hvis du bare har holdt på et par uker må du nok gi deg lengre tid - det kan ta 2-8 uker og få i gang ordentlig fettforbrenning - og andre finner ikke "formen" før de evt øker litt på karbene

Skal du ned i vekt? Hvis ikke kan du helt fint ligge på Lutz/optimal ernærings nivå karbomessig og se om du får den lille "edgen" på trening av det

Jeg opplevde uten tvil at maksløft økte sinnsykt, men eksplosiviteten forsvant (lå på maks 20 gram karbo pr dag). Derimot kunne jeg holde på i evigheter - mange reps med tyngre og tyngre vekter på. Dette tok bare noen mnd for min del - før PT reagerte på at jeg ikke gikk tom lengre - men etter kun sekunders pause kunne kjøre på på nytt igjen

Pass på at du spiser NOK protein og mye fett i forbindelse med trening (noen timer før/kort etter) - kroppen henter jo nå næringen fra fettet du inntar også - og det kan avhjelpe om du spiser et fettrikt måltid noen timer før trening - da det kan være forbrenningen av kroppsfett ikke er helt optimal enda Drikk også godt med rent vann som avhjelper
fettforbrenningen

Det finnes egen tråd om trening og lavkarbo her inne - vet ikke om du har vært og snoket der? Såvidt jeg husker så er både Kula og BitTorres treningsgutter som har en del erfaring de har delt tidligere og deler sikkert igjen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat