Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-11, 23:00   #12
chbbe
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestlandet
chbbe er på en erverdig vei

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

Eventuellt hvor ofte?
Da tenker jeg altså ikke på en "sprekk", men en planlagt dag hvor man spiser akkurat det man vil.
Jeg har begynt å tenke på å ta en dag pause når jeg har kommet halvveis i planlagt vektnedgang, men nå som det ser ut til å skje hvert øyeblikk, så har jeg begynt å nesten bli nervøs for den dagen. Jeg har nemlig vært oppe i max 15 karbohydrater på denne tiden jeg har gått på ketolyse.
Kan jeg bli syk av å plutselig spise mer?

Siden jeg begynte på dette lavkarbogreiene (1.feb-11) har jeg hatt en dag i måneden hvor jeg spiser det jeg har lyst på, og tar meg en tur på byn. For min del syns jeg at det er verdt det. Syns man skal kunne ha det litt gøy å kose seg også, men jeg skal være så ærlig å si at jeg fikk dårlig samvittighet den første gangen.

Den første gangen var jeg med å feire en bursdag med kaker, boller og det som hører med. På kvelden ble det fest med en del alkohol, snacks, pizza før turen gikk til byn og det ble enda mer alkohol og endte med nattmat på et gatekjøkken. Jeg gikk opp 1,9 kg den uken. Jeg gikk ned 2,5 kg uken etterpå.

Den andre gangen var en helt vanlig lørdag hvor jeg hadde besøk. Vi bestilte pizza, drakk en del alkhol, spiste snacks og kvelden endte med en tur på byn og nattmat før vi gikk hjem. Etter den helgen gikk jeg opp 0,7 kg. Jeg har allerede gått ned 0,5 kg av de og jeg har veiedag igjen på torsdag som kommer.

For min del har det gått bra og jeg har ikke blitt syk eller følt meg uvell på noen måte. Det eneste er at jeg har slitt med leggkramper etter de to dagene jeg har hatt, men de har jeg kontroll på så lenge jeg husker magnesiumen.

chbbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketolyse Svar med sitat