Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-11, 22:42   #9
TiiliLind
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 41
TiiliLind er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

Hei,

Skjønner veldig godt at det kan være vanskelig å holde motivasjonen når man har andre ting i hodet.

Det jeg gjør for å motivere meg selv er små enkle ting i hverdagen. Til eksempel, i dag fant jeg frem en bag med gamle klær, noen av dem har jeg ikke brukt på 7 år. Jeg har prøvd på alle og sortert dem i bunker med klær jeg nå kan bruke og klær jeg ikke får på enda. Jeg var knallfornøyd med å ha kommet meg inn i flere av de klærne jeg ikke har brukt på lenge. Og jeg skal ta frem posen med klær som er for små om 10 kilo for å se hva som passer da. Ikke nødvendigvis for å bruke en skokk med gamle klær, men for å virkelig se hva lavkarbo gjør med kroppsformen min!

Jeg startet samtidig som deg og har gått ned 11 kilo også. Jeg skal gå ned 40 kilo til sammen. Jeg har delt de opp i 4 delmål. For hver 10. kilo skal jeg unne meg noe nytt. Nye klær og slikt.

Kanskje du kan prøve å bake en lavkarbo-sjokoladekake eller muffins? Har en oppskriftsbok (Annika Rogneby sin), hvis du vil jeg skal sende deg en oppskrift. Man kan ikke spise masse av det, men er godt å unne seg noe en gang i blant

Dette er ihvertfall noe av det som motiverer meg. Håper du klarer å holde motivasjonen videre! Du har vært kjempeflink!

Siri

TiiliLind er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat