|
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Haha ikke sant!
Jeg er blitt litt kynisk - og mener at om noen skal misjonere om dietter/kosthold bør de ha hatt noe erfaring med overvekt - enten selv, eller at de er i behandlingsposisjon og har opplevd hvordan andre har gått ned feks med endring av kosthold.
Noen er jo så velsignet at de kan spise hvordan og hva de vil uten og gå opp i vekt...
Det viktigste er vel at man trives med det kostholdet man har. Tenk på hvor mange normalvektige som ikke VET hvor mange kalorier 100 gram ekte majones har? Eller hvor mange karbo ei skive brød har?
Rart egentlig at de med mest utfordring vedrørende overvekt og dårlig helse er de med mest kunnskap om mat... 
Kunne ikke sagt meg mer enig 
Nå er vel ikke hun som gnåler om frukta særlig overvektig og jeg tror heller aldri hun har vært det og hun snakker vel mer om det pga av fordøyelsen. Det er jo mulig at hun har problemer med fordøyelsen når hun spiser frukt, vi har vel alle våre ting vi ikke tåler så godt, men vi trenger virkelig ikke å trykke det på alle andre hele veien.
Derimot er det ei annen på jobben som, unnskyld meg, er enormt diger og kan aaaalt om kosthold. Hun blir dessverre bare større fra uke til uke, og det spørs om ikke jenta er insulinresistent tatt i betraktning hva hun spiser og allikevel går opp. Har jo selv vært igjennom alle stadier av diverse slankekurer og ikke minst fornektelsen og det og kunne alt selv. Har så forsiktig som mulig fortelle om mine egne erfaringer med å gå ned nesten 15 kg og bli der. (Må se det positive - har sånn alt i alt nesten ikke gått opp siste året, så jeg har jo holdt vekta) Da er a ikke nådig, for alt annet enn Grete Rode er tull. Jeg håper for hennes del at hun en dag oppdager lavkarbo og alle fordelene med det, men jeg skal ikke belære henne uten at hun spør.
|