Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-11, 14:47   #7
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tar dere en pausedag en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

Min definisjon av å "sprekke" er å spise høykarbo ved en anledning uten å ha planlagt det på forhånd. Jeg har altså ikke hatt et "sprekk" hittil, men lurer på å spise høykarbo en dag som jeg altså kaller pausedag
Jeg er ikke så fan av brød eller boller, pasta ris eller poteter, men jeg har lyst til å gå på restaurant (gourmet restaurant) og spise en flerretters middag uten å tenke på karber. Det er bare det jeg savner noen ganger.
Ellers synes jeg lavkarbo kosthold er fantastisk nå som energien er tilbake

Det må du bare prøve selv, for å finne ut hvordan kroppen reagerer. Jeg hadde en "sprekk" i begynnelsen av uka - og kroppen min var ikke særlig fornøyd. Jeg gikk opp 2,5 kg (selvsagt vannvekt, men demotiverende likevel), føler meg oppblåst og hadde det ganske miserabelt. Tror ikke jeg gidder det igjen. Var på restaurant, nydelig mat og drikke - men det veier ikke opp for ubehaget jeg følte i etterkant i hvertfall. Men som sagt - du må nesten prøve og se hvordan din kropp reagerer, det er individuelt fra person til person. Fremdeles nesten 2 kg som sitter igjen etter en uke.. (PMS i tillegg, da...)

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det der med restaurantbesøk er det jeg sliter mest med, jeg også Synes det er stusselig å ikke spise tilbehør og dessert - samtidig har de få planlagte utskeielsene mine gitt meg endel ubehag i etterkant. Føler nesten at jeg må tenke som en matallergiker - åpenbart har ikke kroppen min godt av karbohydrater hverken på kort eller lang sikt

Samme erfaringen jeg har gjort meg. Jeg tåler rett og slett ikke større mengder karbohydrater..